Khamis, Disember 30, 2010

ape dh jadi??

sehari pas abs kem daa..


Well.. aku pun xtau cmne blh jd cmni.. risau gak.. muka bengkak.. mata sembab.. tgn kaki pun sama bengkak.. bkn tu je.. gatal2 plak tu.. mmg x thn la aku time tu..

nie rupa aku pas dpt injection yg kedua.. haa.. x caye? klu tgk pg tu.. lg trok.. x serupa aku lgsg.. entah ank cina mne ntah tertuka mke ngn aku pg tu.. x sgp aku..

haha.. ape pon.. aku try la cita ckit2 yg aku igt.. mula aku dpt gatal2 kat mka mlm sblm ktaorg buat serangan kat senior.. mula ak igt biasa je.. p aku pelik.. nape mkin lama mkin gatal n mkin membengkak.. p ak saba je dlu.. esk ilang kot.. kt ak dlm ati..

p lg trok rupanya.. ak letak je la krim utk gatal.. nk legakn ckit.. blhla bthn kjap.. pas abs serangan.. aku trus jmpe medik.. dia bg ubt utk bengkak.. n injection tok gatal.. dia ckp skali je blh ilang..

p x sangka plak.. aku trus demam sbb gatal tu.. uwaa.. sedihnyer.. p yg peliknye.. gatal tu jap je ilang..

pg tu bgn.. mmg bengkak gler.. aku pon g klinik.. doktor ckp alergi aka alahan. dia bg 1 lg injection..
n ubt bengkak..

krg ckit bengkak kat mke aku.. dh x gatal mka dh.. p mslh plak ngn tgn n kaki.. gatal2 mcm beralih plak kat ctu.. blh ek cmtu?? haha.. ape2 la,.

dgn bengkaknya,, gatalnyer.. mmg xleh thn.. bla kne panas.. mcm mkin trok plak gatal.. las2 aku rehat jer.. dlm ekon.. (wlu rs bslh x fitik ngn kwn2) dh terpaksa kn2..

mlm tu mkn ayam.. mkin jd2 gatal.. x psl2 dpt 2 lg inject.. pdn mke aku.. sapa suoh x dgr ckp..

esknya.. ok ckit.. p mjelang ptg.. gatal2 tu mkin terok.. tgn kaki mkin bengkak.. merah2 mkin byk.. mka aku yg dh krg bengkak pun jd mkin bengkak blik..

so.. mlm tu gak aku g hospital.. cek pnya cek.. doktor ckp ade kuman dlm darah aku.. terkejut gler aku dgr.. yg mne sbnrnya sakit aku nie.. doktor tnya nk stay kat wad x?
sapa nak kn2?

so aku blik..
jg dri sndri..
nie ok ckit dh.. juz kne byk rehat n xleh kne panas o ujan.. klu x,, jd la bintik2 merah tu.. klu bintik je xpe gak.. nie skali ngn gatal.. mcm pakej plak daa..

x sabanya nk abskn ubt n sihat sepenuhnyer.. xnk da g hospital g.. klu g.. kompom kne stay ctu.. xnk aku..

aku dh cri info ttg alahan n kuman dlm darah.. klu ade kesempatan.. kta share same2 ek..

1 ulasan:

  1. susah2 dulu senang2 kemudian~~
    Gatal di muka dan badan takpe~jangan gatal di hati..susah nak garu dan cari ubat...
    hati2 selalu bah~mbe have allergic tue

    BalasPadam

suara hati