Isnin, Disember 27, 2010

Annual Camp

Akhirnya habis jgk kem tahunan aku sbg pegawai kadet intermediate PALAPES UPSI.. penat gler pastu.. haha,, p ape2 pon.. tahniahla buat suma skuad2ku.. sbb berjaya menyahut cabaran bru tu..

mulanya aku ingat aku tak mampu nk abiskan kem nie.. maklumla.. 3 hari kna mara.. dengan pack2000 n snjta persendirian.. p aku gagahkn jugak.. 1st day tu memang penat gler aku rasa.. mane taknya,, nak2 8km kitaorg jln kot.. mayb lebih kot.. dengan struktur muka buminya yang berbukit bukau.. kah3..

p bla dh sampai kat 'harbour' yg 1st tu, mmg aku syok gler.. bkn aku sorang kot yang rasa camtu.. tak sangka kami dah berjaya harungi hari tu sampai penghujungnya..

Esoknya ada 2 bound yang kami kena clearkan. p satu untuk platun 1 dan satu lagi platun 2 iaitu platun aku.. hari tu, platun 2 gerak dulu,. sebab kami yang akn clearkan bound tu dulu.. mula2 tu memang blurr gler.. p dah nampakla flow die camne pas buat kali kedua.. penatnya susah nk cakap.. bayangkan bila turun tu.. suma tertanya2.. camne ktaorng blh naik bound tu..

p ktaorng tetap teruskn perjalanan.. pas giliran platun 1.. ktaorg sambung blik mara sampai ke harbour yang kedua..

to be continued..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

suara hati