Selasa, November 23, 2010

EXAM MODE!!

uwaaaaaaaa.... suma org dalam mood exam aritok.. aku pon nk exam gak esk.. tension dh.. bkn apenye ak tensen.. aku xtau ape bnde ntah yg aku dh studi.. las2 td.. ak tertdo.. x ke bengong cmtu???

paper aku esk>> BSS 3043 Kajian Manuskrip Melayu..

Manuskrip ialah karya yg menggunakan tulisan tgn.. Manuskrip dihasilkan antara abad ke 17-19. Manuskrip menggunakan aksara arab dan fonem melayu (Jawi). Manuskrip tertua ditemui ialah Hikayat Raja2 Pasai (1524) namun begitu, ianya bukan yg asal.

Manuskrip byk dihasilkan atau disalin di Acheh, Melaka (wlupun xda naskhah dijumpai), Riau-Lingga (P. Penyengat) dan bbrp lg..

hmm.. stkt nie.. tu je la yg ak btl2 igt.. yg len.. xtau la.. kta tgk esk je la.. mlm nie aku nk try tmbh g ilmu pengetahuan ak ttg manuskrip nie.. 

CHAIYOK!! CHAIYOK!! CHAIYOK!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

suara hati